logo

Care sunt diferențele dintre comportamentul financiar al „milenialilor” născuți în '80 și al celor născuți în '90

Milenialii, sau mai exact Generația Y, sunt adulții tineri de astăzi care au adus aspecte noi în procedurile de lucru. Paylab a analizat mai atent comportamentul lor financiar.



https://www.paylab.com/blog/wp-content/uploads/sites/23/millennials_born-in-80s-versus-born-in-90s_2-688x244.png


Caracteristici ale milenialilor născuți în anii '80 (1980 - 1989), cu vârsta cuprinsă între 28 și 37 de ani

Cei născuți în anii '80, adică actuala generație de treizeci și ceva de ani și cei care vor împlini treizeci de ani în curând, se află în cea mai productivă etapă a carierei lor, câștigând oportunități de muncă atractive și întâmpinând momente majore în viețile lor personale, inclusiv părăsirea casei părintești, achiziția unui domiciliu propriu, întemeierea unei familii. Ei au dobândit deja prima experiență de lucru, unii au sărit efectiv dintr-un loc de muncă într-altul și își văd cariera ca pe o modalitate de a descoperi o împlinire personală și profesională majoră, punând accent pe echilibrul dintre viața profesională și cea personală.

http://www.paylab.com/blog/wp-content/uploads/sites/23/millennials_born-in-80s-financial-behaviour.png

Mulți dintre ei au deja experiență în managementul inferior, mediu și superior și se transformă în lideri și influenceri new-age. Mulți dintre aceștia lucrează la proiecte care dau tonul dezvoltării noastre viitoare. Milenialii de treizeci de ani se află la o vârstă critică, la care încep să contemple din ce în ce mai mult valorile vieții. Ei sunt mai conștienți de punctele lor forte și cele slabe și se concentrează mai mult pe dezvoltarea lor personală și profesională continuă.

Cei mai mulți dintre ei sunt împovărați de credite în eforturile de a-și achiziționa o locuință și de a-și îndeplini obligațiile familiale, fiind astfel obligați să își urmărească cu atenție cheltuielile. Prin urmare, în acest stadiu al vieții este esențial pentru ei să aibă venituri suficiente. Salariul nu este singurul factor de motivație, dar având în vedere circumstanțele din viața lor, acesta este adesea cel mai important factor în schimbarea locurilor de muncă.

Doar ca un exemplu, peste 450.000 de angajați își compară salariile pe portalul internațional Paylab în fiecare an.

Caracteristicile milenialilor născuți în anii '90 (1990-2000), în vârstă de 18-27 ani

A doua jumătate a generației milenare sunt cei născuți în anii '90 și la începutul secolului XXI, care își continuă studiile, intră pe piața muncii în calitate de noi absolvenți sau tocmai au intrat pe piața muncii. O majoritate clară a acestor mileniali din regiunea Europei Centrale și de Est locuiesc cu părinții și amână pe mai târziu orice aspect legat de responsabilități, cum ar fi întemeierea unei familii și achiziția de proprietăți. Relațiile și prietenii sunt aspecte foarte importante pentru ei, atât în ​​ceea ce privește formarea opiniilor, cât și modul în care își petrec timpul liber. Cu toate acestea, părinții lor păstrează o influență relativ mare, deoarece rămân dependenți de ei din punct de vedere financiar și adesea continuă să primească sprijin financiar din partea lor. Acest sprijin rezultă, uneori, într-o tendință a milenialilor de a se orienta spre o ofertă de muncă pe care o consideră satisfăcătoare la nivel personal, considerentele salariale devenind mai puțin importante. Tinerii mileniali vor fi încântați de idei noi și de un mediu start-up rapid. Experiența profesională în străinătate reprezintă o altă opțiune atractivă pentru ei, datorită faptului că nu au angajamente majore care să îi țină în loc.

http://www.paylab.com/blog/wp-content/uploads/sites/23/millennials-born-in-90s-financial-behaviour-lifestyle.png

Aceștia câștigă primele lor salarii la această vârstă și o mare parte din banii pe care i-au câștigat din greu sunt dedicați unor lucruri pe care și le doresc de mult: își îndeplinesc visele de consumatori, cel puțin în sens parțial. Distracția, hobby-urile, tendințele în modă și călătoriile sunt cele mai frecvente dorințe. În esență, ei se află în continuare în căutare, încercând să vadă ce le place și ce doresc să realizeze în cariera profesională. Relativ mulți lucrează într-un alt domeniu decât cel pe care l-au studiat.

Acești tineri mileniali sunt foarte atrăgători pentru companii deoarece acestea îi pot mula pe mediul de lucru existent pentru a-și îndeplini nevoile interne și pentru a-i instrui literalmente din mers. Companiile se confruntă cu dificultăți majore în ceea ce privește menținerea acestor angajați mileniali pe termen lung, deoarece o schimbare perpetuă a locului de muncă este naturală pentru ei. Angajatorii constată, de asemenea, că au de a face cu o generație foarte încrezătoare și educată, fără probleme în căutarea activă a datelor cu privire la salarii, bonusuri și beneficii financiare pe Internet, cât și o generație care se așteaptă să i se ofere pe tavă multe lucruri.


Compară-ți salariul!




Daniela Beráková