logo

Cum funcționează comparatorul salarial Paylab.ro?

Paylab.ro este un sondaj salarial online, care oferă o comparație salarială pentru angajați. Sunt peste 600 de posturi disponibile pentru care poți afla salariul. Lista de posturi reflectă piața muncii din România și se actualizează în permanență pe baza informațiilor primite de la utilizatori.

Acest sondaj salarial a fost creat în anul 2007. Autorul metodologiei de achiziție, colectare și prelucrare a datelor din sondaj și evaluarea acestora este compania Profesia, spol. s r.o.  (Alma Career Slovakia, s. r. o.). Aceeași metodă de colectare a datelor prin intermediul portalurilor salariale a fost lansată și în Republica Cehă (Platy.cz) și în Ungaria (Fizetesek.hu), precum și în alte 20 țări și pe portalul internațional Paylab.com.

Grupul țintă al portalului sunt persoanele de pe piața muncii, care doresc să își compare salariile și companiile care se ocupă de salariile echitabile ale angajaților lor.

1. Datele de intrare

Persoanele de pe piața muncii au posibilitatea de a compara salariile lor cu ale altor angajați aflați în aceeași poziție și din aceeași regiune. Toți cei care afirmă în chestionar că lucrează în poziția selectată de cel puțin o dată, devin respondenți și vor primi gratuit o comparație salarială cu media eșantionului de referință. Eșantionul este creat de alți respondenți în funcție de poziția și regiunea ocupată. Dacă respondentul declară că nu a lucrat pe poziția selectată, el nu este un respondent.

Datele fiecărui respondent sunt valabile timp de un an și nu există interferențe cu informațiile introduse. Toate datele din studiul salarial sunt anonime. Procedura de colectare și prelucrare a datelor respectă pe deplin Directiva GDPR privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Studiul privind salariile din Romania colectează datele în sumă netă, iar respondenților li se cere să își introducă salariile cu privire la o normă întreagă de muncă. Prin urmare, ancheta nu conține bonusuri pentru persoanele care desfășoară activități independente sau pentru alte forme de muncă.

 

2. Datele de ieșire

 

Înainte de calculele reale, eșantionul de date este "curățat". Pe măsură ce primele sunt eliminate valorile extreme, cum ar fi de exemplu un salariu de 100 de Lei / lună sau 10 milioane de Lei / lună. Al doilea pas al curățării bazei de date este detectarea chestionarelor duplicate și a celor extreme. Chestionarele extreme sunt definite în mod specific pentru pozițiile individuale în ceea ce privește regiunea (regiunea capitalei, în afara regiunii capitalei). Metodologia de detectare a datelor extreme (decuparea datelor) se bazează pe o estimare brută a parametrilor distribuției teoretice a salariilor pe poziție în funcție de regiune.

Datele salariale din chestionarele care au trecut prin procesul de curățare, intră în setul de date pentru modelul de regresie.

 

3. Modelul de regresie

 

Sondajul salarial calculează salariile totale și de bază prin regresie cantitativă. Ea ține cont de legăturile dintre poziții, regiuni, dimensiuni ale companiei, educație, practică și vârstă. Această metodă dovedită permite estimarea salariului chiar și cu un număr redus de respondenți în eșantionul dorit.

Modelul de regresie calculează valorile salariale la nivelul poziției, atâta timp cât există cel puțin 10 respondenți în dosar pentru aceasta. În mod implicit, numărul respondenților aflați într-o poziție în ultimele 12 luni este analizat, dar dacă este mai mic, se iau în considerare și datele din ultimele 24 de luni sau, după caz, de 36 de luni.

Rezultatele reieșite din modelul de regresie disting urmatoarele nivele de dimensiuni ale companiei:

  • mică (până la 50 de angajați)
  • medie (51 - 249 angajați)
  • mare (250 și mai mulți angajați)

Pentru nivelurile de educație distingem:

  • mai mică decât absolvirea liceului, unde sunt incluși și respondenții cu școala generală sau școala de formare terminată
  • absolvirea liceului, unde se includ și angajații cu studii post-liceale
  • învățământul universitar, aici aparțin angajații cu toate nivelurile de învățământ universitar

Experiența de lucru în modelul regresiv are trei niveluri:

  • junior (până la 2 ani de experiență profesională)
  • mediu (3 - 5 ani de experiență de muncă)
  • senior (mai mult de 6 ani de experiență de muncă)

4. În ce cazuri nu este posibilă afișarea rezultatelor

În ciuda aplicării modelului regresiv, se poate întâmpla ca informațiile despre salariu să nu poată fi afișate pe o anumită poziție. Se întâmplă în situații în care respondenții sunt prea puțini și, prin urmare, modelul regresiv evaluează estimarea salarială ca fiind nesigură.

Atunci când se compară salariul în astfel de cazuri, utilizatorul primește un document în care îi oferim sfaturi și indicii cum să negocieze cu privire la salariu. Utilizatorul are opțiunea de a solicita automat trimiterea unei comparații salariale, atunci când este posibilă estimarea salariului. Singurul lucru pe care trebuie să-l facă este să introducă adresa sa de e-mail la care îi vom trimite un link pentru compararea salariilor.

5. Rezultate pentru respondenți

Informațiile de bază din sondajul Paylab.ro este salariul mediu național pe respectiva poziție. După completarea chestionarului pentru compararea salariilor, utilizatorul primește o comparație gratuită a salariilor - poate fi una previzibilă sau una reală. Rezultatele sunt afișate direct pe site.

Fiecare vizitator are opțiunea de a achiziționa o versiune plătită pentru un rezultat mai detaliat, un Raport Standard, care aduce o comparație mai detaliată a salariilor. Mai mult, această ieșire oferă o imagine de ansamblu a salariilor în funcție de experiența de muncă și de educație, arată beneficiile nefinanciare asupra poziției în ceea ce privește regiunea. Informațiile despre beneficiile nefinanciare vor fi afișate dacă sunt cel puțin 10 respondenți în ultimele 12 luni din eșantionul selectat.

O parte din versiunea plătită a rezultatelor pentru respondenți oferă și sfaturi despre cum să negocieze cu privire la salariu și pașii pentru analiza SWOT etc. Întregul raport Standard conține mai mult de 20 de pagini și este potrivit pentru cei care se pregătesc pentru un interviu de angajare sau o întâlnire cu managerul, unde se vor negocia și salariile.

Utilizatorii pot achiziționa raportul plătit printr-o plată SMS realizată în oricare din cele trei rețele de telefonie mobilă care funcționează în România sau printr-o plată în sistemul PayPal.

Analiza salariului personal achiziționat este trimisă prin e-mail la adresa de e-mail a vizitatorului introdusă în momentul comenzii.

6. Rezultate pentru companii

În special, clienților corporate li se alocă Raportul Profesional, care poate fi achiziționat online după introducerea datelor de bază a informațiilor solicitate. Raportul Profesional ia în considerare nu numai poziția și regiunea, ci și cerințele pentru experiența de lucru și mărimea companiei. Raportul profesional rezumă prezentarea generală de ansamblu privind recompensarea pentru poziția selectată, spre deosebire de raportul standard, și în ceea ce privește alți parametri selectați. Ieșirile arată salariul de bază și salariul total, față de valoarea medie este posibilă vizualizarea distribuției salariilor exprimate în procentele de bază:

  • primul decile - 10% din salariați câștigă mai puțin decât valoarea dată
  • prima quartilă - 25% din salariați câștigă mai puțin decât valoarea dată
  • median - 50% din salariați câștigă mai puțin / mai mult decât valoarea dată
  • a treia quartilă  - 25% din salariați câștigă mai mult decât valoarea dată
  • al 9-lea decil - 10% din salariați câștigă mai mult decât valoarea dată

Situația de pe piața muncii poate fi vizualizată și în diagrama distribuției respondenților în eșantioanele de remunerare.

Această diagramă arată cât la sută din angajați pot fi găsiți într-una dintre cele 10 eșantioane de plată pentru proba selectată. Raportul profesional conține, de asemenea, procentele de bază ale salariului total, conform indicatorilor individuali:

  • în funcție de experiența de muncă,
  • în funcție de educație,
  • în funcție de regiuni,
  • în funcție de mărimea companiei,
  • în funcție de vârstă

și aceasta întotdeauna cu privire la celelalte criterii introduse.

Toate informațiile menționate mai sus în Raportul Profesional rezultă din Modelul de Regresie. Cu ajutorul statisticilor standard bazate pe datele respondenților putem calcula ponderea respondenților care dispun de beneficiile nefinanciare date. Acest lucru poate fi afișat, dacă în eșantion există cel puțin 10 respondenți.

În același mod se poate evalua, care parte din respondenți primesc componenta salarială dată: componenta salarială variabilă, al 13-lea salariu, recompense anuale și care este suma medie a acestor componente salariale. Aceste valori pot fi afișate, dacă în eșantion există cel puțin 5 respondenți care iau în considerare poziția selectată, regiunea, experiența de lucru, educația și mărimea companiei.

Raportul profesional poate fi achiziționat online prin intermediul PayPal. În acest caz, un  fișier PDF ce conține raportul este trimis automat la adresa de e-mail introdusă în comandă. În cazul în care clientul solicită achiziționarea raportului cu o factură proformă, întregul proces de exportare a raportului și trimiterea facturii poate dura până la două zile lucrătoare.

7. Instrumente on-line pentru companii

Clienții corporate au opțiunea de a achiziționa și alte pachete de servicii sub numele Paylab. Prin achiziționarea unor servicii, clientul primește acces la interfața online, în care poate căuta date salariale utilizând două module:

a) Compararea salariilor

b) Detectarea salariilor

Rezultatele din ambele module sunt aceleași ca în Raportul Profesional. Cu toate acestea, atunci când se compară salariul, sistemul recomandă modul de ajustare a salariului unui anumit angajat. Rezultatele pot fi salvate pentru lucrul ulterior sau pot fi exportate în fișiere PDF și XLS. Pentru a putea avea acces la interfața online, vă rugăm să ne contactați pe adresa [email protected] 

8. Analiza personalizată pentru companii

Studiul salariilor Paylab.ro permite exportul de date pe baza unor criterii diferite, adesea folosite pentru nevoile mass-media. Datele colectate și flexibilitatea sistemului oferă posibilitatea de a oferi companiilor, analize nestandardizate adaptate pentru acestea. Pentru a obține informații despre o astfel de analiză, vă rugăm să contactați [email protected].

Traficul mare de pe Paylab.ro și metodologia noastră de colectare a datelor sunt, de asemenea, folosite pentru a analiza cercetarea de piață pentru diverse subiecte, cu posibilitatea de a viza grupuri țintă specifice. Angajatorii au ocazia să privească afacerea lor prin ochii altor persoane, obținând astfel informații valoroase esențiale pentru deciziile strategice într-o perioadă scurtă de timp. Pentru a obține mai multe informații, vizitați Paylab Data Research


CÂȘTIGI CÂT MERIȚI?

Obțineți o comparație salarială personalizată gratuită.

Intră în chestionar